Anthem un peu, beaucoup, à la folie, pas du tout ???
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Re: Anthem un peu, beaucoup, à la folie, pas du tout ???
Je savais pas que c'était à ce point là, parce que perso j'ai eu quelques soucis, des trucs chiants mais pas catastrophique vu l'ambition du titre… mais qui, au cumul, commence un peu à tuer mon experience j'ai l'impression :
- temps de chargement infini : avant une mission au moins 2-3 min de chargement, pffff c'est long (du coup je lis gamopat pendnat ce temps là), et pareil en fin de mission avant de retourner au hub
- Ces mêmes chargements qui plantent parfois, hier ou avant hier soir, j'ai relancé 3 fois ma partie ( ce qui implique donc de se retaper le temps de chargements)
- Quelques bugs de collision, ou d'affichages (notament au lancement de mission)
- Des decos brutales, ce qui implique une non-validation de l'objectif qui était en cours.
Bref, de mémoire le premier destiny était mieux optimisé que ça.
- temps de chargement infini : avant une mission au moins 2-3 min de chargement, pffff c'est long (du coup je lis gamopat pendnat ce temps là), et pareil en fin de mission avant de retourner au hub
- Ces mêmes chargements qui plantent parfois, hier ou avant hier soir, j'ai relancé 3 fois ma partie ( ce qui implique donc de se retaper le temps de chargements)
- Quelques bugs de collision, ou d'affichages (notament au lancement de mission)
- Des decos brutales, ce qui implique une non-validation de l'objectif qui était en cours.
Bref, de mémoire le premier destiny était mieux optimisé que ça.
Invité- Invité
Re: Anthem un peu, beaucoup, à la folie, pas du tout ???
Pas vu ca non plus. Perso le seul truc que j’ai eu c’est le son coupé en plein jeu, et ca venait du jeu, pas de la console.
Sinon au contraire je le trouve assez stable.
Sinon au contraire je le trouve assez stable.
Re: Anthem un peu, beaucoup, à la folie, pas du tout ???
Je ne sais plus combien d'heures j'ai dessus mais ça doit tourner autour de la quarantaine/cinquantaine. Je suis lv30.
Bilan :
- 1 crash avec reboot console automatique entraînant vérif des DD interne et externe 2x 2to... ça fait toujours plaisir...
- 1 retour à l'interface d'accueil sans conséquences avec rapport d'erreur et relance du jeu.
- Une mission légendaire où je suis resté enfermé à l'extérieur de la dernière arène sans possibilité de rejoindre la team.
- Une boucle de TP infinie récursive consécutive à un départ de joueurs. J'ai dû quitter la mission et en relancer une autre... rien de dramatique.
- Des flopées de faux positifs en pnj qui signale un dialogue possible.
- Des petits bugs de son très rares
Pour les temps de chargement c'est extrêmement variable. Ça dépend du pic de fréquentation, des horaires, de l'état des serveurs, des personnes qui rejoignent, du matchmaking et du fait qu'on lance soi même une partie selon le type (mission, forteresse, partie libre) ou qu'on rejoigne un team déjà constitué et déjà engagé (parties rapides par ex)
Minimum 10/15sd jusqu'à 30sd/1mn voir 1mn30 max (je suis fibré), ça parait faussement long mais chrono en main c'est très majoritairement inférieur à la minute. (Entre 35 et 50sd de moyenne je dirais)
C'est globalement très satisfaisant. Pour avoir joué dans ma vie à des dizaines de beta et de lancement de mmo et de jeu service, Anthem s'en tire pas mal... Les derniers patch ont grandement amélioré les choses et le jeu est encore très récent. Le net code n'est pas foireux loin de là. Tout s'améliore au fur et à mesure. Ça suit son cours et le développement normal de ce type de jeu.
Simple ex souvenez vous des premières semaines de Diablo 3 de Blizzard en 2012. Peu de monde s'en rappelle mais c'était calamiteux au point d'avoir entraîné des class action et des vagues de demande de remboursement ! Pareil avec Hellgate London ou encore Street Fighter 5 plus proche de vous...
Anthem est loin d'être aussi catastrophique... Attention à la caisse de résonance d'internet, des trolls et des haters extrêmement bruyant quand il s'agit de faire du bashing primaire mais absolument pas représentatif des réalités et de la majorité des joueurs... Tout devient épidermique maintenant... Il y a qu'à voir l'affaire Battlefront ou No Man's Sky...
Bilan :
- 1 crash avec reboot console automatique entraînant vérif des DD interne et externe 2x 2to... ça fait toujours plaisir...
- 1 retour à l'interface d'accueil sans conséquences avec rapport d'erreur et relance du jeu.
- Une mission légendaire où je suis resté enfermé à l'extérieur de la dernière arène sans possibilité de rejoindre la team.
- Une boucle de TP infinie récursive consécutive à un départ de joueurs. J'ai dû quitter la mission et en relancer une autre... rien de dramatique.
- Des flopées de faux positifs en pnj qui signale un dialogue possible.
- Des petits bugs de son très rares
Pour les temps de chargement c'est extrêmement variable. Ça dépend du pic de fréquentation, des horaires, de l'état des serveurs, des personnes qui rejoignent, du matchmaking et du fait qu'on lance soi même une partie selon le type (mission, forteresse, partie libre) ou qu'on rejoigne un team déjà constitué et déjà engagé (parties rapides par ex)
Minimum 10/15sd jusqu'à 30sd/1mn voir 1mn30 max (je suis fibré), ça parait faussement long mais chrono en main c'est très majoritairement inférieur à la minute. (Entre 35 et 50sd de moyenne je dirais)
C'est globalement très satisfaisant. Pour avoir joué dans ma vie à des dizaines de beta et de lancement de mmo et de jeu service, Anthem s'en tire pas mal... Les derniers patch ont grandement amélioré les choses et le jeu est encore très récent. Le net code n'est pas foireux loin de là. Tout s'améliore au fur et à mesure. Ça suit son cours et le développement normal de ce type de jeu.
Simple ex souvenez vous des premières semaines de Diablo 3 de Blizzard en 2012. Peu de monde s'en rappelle mais c'était calamiteux au point d'avoir entraîné des class action et des vagues de demande de remboursement ! Pareil avec Hellgate London ou encore Street Fighter 5 plus proche de vous...
Anthem est loin d'être aussi catastrophique... Attention à la caisse de résonance d'internet, des trolls et des haters extrêmement bruyant quand il s'agit de faire du bashing primaire mais absolument pas représentatif des réalités et de la majorité des joueurs... Tout devient épidermique maintenant... Il y a qu'à voir l'affaire Battlefront ou No Man's Sky...
Loneken- Patient contaminé
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Date d'inscription : 15/12/2012
Re: Anthem un peu, beaucoup, à la folie, pas du tout ???
Me voici avec un peu plus d'experience sur le jeu, j'en suis à 22H 3 javelins debloqués sur les 4.
- J'ai passé 2 soirées dessus sans souffrir d'aucune deconexion ni de bugs majeurs, ce qu'il faut tout de même saluer car on voit qu'ils bossent sur le jeu pour qu'il soit de plus en plus stable
- j'ai avancé un peu niveau scenario, et après un petit passage chiant (de collectibles), j'ai eu un super moment avec la forteresse de l'aube, je n'en dirais pas plus pour pas spoilé mais ça file un bon coup de boost au scenar' . Bon ce dernier n'est pas à la hauteur d'un bioshock 1 non plus faut pas deconner, mais finalement ça fonctionne bien.
- Jouer à 4 est vraiment sympa, je n'ai pas utilisé le micro une seule fois (j'ai voulu tester ce soir mais ça passait mal), et on est là avec 3 inconnus avec qui on s'unit de manière simple. Chacun apporte sa pierre à l'edifice : soutien, canarde, ressucite, et on gagne ensemble, sans communiquer il y a malgres tout une simplicité dans la cohesion de ce p'tit groupe. On se felicite tous à la fin via des petites animations et chacun repart vers de nouvelles aventures… C'est efficace.
Clairement pour l'instant j'y joue toujours avec plaisir, et chaque mission accomplie ou lvl up, permet toujours plus de choses… Soit via de nouveau stuff et/ou capacités de developper ses javelins.
Je pense que celui qui veut le jouer vraiment sérieusement peut aussi le faire, et on voit qu'il est destiné à tout types de joueurs.
Je verrais une fois la trame finie (et peut etre un peu de end game), mais je le mets sans hesiter dans la case des bonnes surprises. Sans vouloir jouer le fanboy du jeu, je trouve qu'il prend quand même plus cher dans la tronche qu'il ne le merite.
- J'ai passé 2 soirées dessus sans souffrir d'aucune deconexion ni de bugs majeurs, ce qu'il faut tout de même saluer car on voit qu'ils bossent sur le jeu pour qu'il soit de plus en plus stable
- j'ai avancé un peu niveau scenario, et après un petit passage chiant (de collectibles), j'ai eu un super moment avec la forteresse de l'aube, je n'en dirais pas plus pour pas spoilé mais ça file un bon coup de boost au scenar' . Bon ce dernier n'est pas à la hauteur d'un bioshock 1 non plus faut pas deconner, mais finalement ça fonctionne bien.
- Jouer à 4 est vraiment sympa, je n'ai pas utilisé le micro une seule fois (j'ai voulu tester ce soir mais ça passait mal), et on est là avec 3 inconnus avec qui on s'unit de manière simple. Chacun apporte sa pierre à l'edifice : soutien, canarde, ressucite, et on gagne ensemble, sans communiquer il y a malgres tout une simplicité dans la cohesion de ce p'tit groupe. On se felicite tous à la fin via des petites animations et chacun repart vers de nouvelles aventures… C'est efficace.
Clairement pour l'instant j'y joue toujours avec plaisir, et chaque mission accomplie ou lvl up, permet toujours plus de choses… Soit via de nouveau stuff et/ou capacités de developper ses javelins.
Je pense que celui qui veut le jouer vraiment sérieusement peut aussi le faire, et on voit qu'il est destiné à tout types de joueurs.
Je verrais une fois la trame finie (et peut etre un peu de end game), mais je le mets sans hesiter dans la case des bonnes surprises. Sans vouloir jouer le fanboy du jeu, je trouve qu'il prend quand même plus cher dans la tronche qu'il ne le merite.
Invité- Invité
Re: Anthem un peu, beaucoup, à la folie, pas du tout ???
Alors mainor, tu t eclates toujours?
Moi oui perso, environ 25H et je trouve ca toujours aussi cool, j'ai pu tester le commando, qui est la classe la plus homogene sur la papier. Je l'ai trouvé un peu chiant à jouer.
A contrario, j'adore mon tempete, il est destructeur :
- à distance avec mon sort de gel que je peux comboter avec celui de feu, et je fais du degat mechant avec mon fusil a lunettes.
- au combat plus "rapproché" toujours avec mon gel + fusil mitralleur.
De plus je suis lvl 20/21 avec du full stuff rare, et toujours ce semtiment de progression mission apres mission, lvl apres lvl... Et puis bizarement les pnj et leurs p'tites histoires et quetes, sont assez attachant.
Moi oui perso, environ 25H et je trouve ca toujours aussi cool, j'ai pu tester le commando, qui est la classe la plus homogene sur la papier. Je l'ai trouvé un peu chiant à jouer.
A contrario, j'adore mon tempete, il est destructeur :
- à distance avec mon sort de gel que je peux comboter avec celui de feu, et je fais du degat mechant avec mon fusil a lunettes.
- au combat plus "rapproché" toujours avec mon gel + fusil mitralleur.
De plus je suis lvl 20/21 avec du full stuff rare, et toujours ce semtiment de progression mission apres mission, lvl apres lvl... Et puis bizarement les pnj et leurs p'tites histoires et quetes, sont assez attachant.
Invité- Invité
Re: Anthem un peu, beaucoup, à la folie, pas du tout ???
Le patch 1.05 avec 4Go de correctif est sorti.
Beaucoup de changement, de correctif et d'équilibrage.
Notamment sur les causes de crash, les bugs de son, les dialogues avec les pnjs etc...
High level fixes and changes
General Fixes and Improvements
Strongholds
Creature Updates
Frozen Scar Enforcers and Scrappers can no longer move or attack while frozen.
The Monitor’s health has been greatly reduced in the Heart of Rage Stronghold.
Force
Players will be less likely to be repeatedly staggered by heavy attacks.
Adjusted the force applied by some creature attacks down which will lower the frequency of player’s being staggered.
Damage and Item Scaling Changes
Item Power scaling has changed to better reflect the actual power of the item based on its rarity. This is applied to all items retroactively. Players will see the Power of their items go up.
Gameplay Bug Fixes
Item Balance Updates
Item Bug Fixes
Inscription Bug Fixes
Masterwork Item Balance Updates
Masterwork Item Bug Fixes
In addition to the above updates, we wanted to let you know of some other known issues that the team is working on fixing:
Beaucoup de changement, de correctif et d'équilibrage.
Notamment sur les causes de crash, les bugs de son, les dialogues avec les pnjs etc...
High level fixes and changes
- Respawn restrictions have been removed - Respawn timers are now based on the activity a player is in. Crit-Path, Agent Missions and other non-end game missions now have a respawn timer of 10 seconds. Strongholds, Legendary Contracts, and other end game missions now have a respawn timer of 30 seconds. The respawn timer Freeplay remains unchanged.
- Loot Changes - Common (white) and Uncommon (green) drops will no longer appear for players that are level 30.
- Improved stability for all platforms - this includes fixes for a number of issues that were causing crashes or connection problems
- Audio Improvements - Fixed a number of issues that could cause audio to drop out
General Fixes and Improvements
- Fixed a number of issues that were blocking players from accessing the Forge
- All missions should now properly end when all conditions have been met
- The inbox now properly displays information on PC (the inbox is found in the newsfeed)
- Fixed an issue that would cause players to be unable to interact with NPCs in Fort Tarsis
- The vault is no longer accessible from the Forge. This change was made to improve performance
- Fixed an issue that would cause the game to hang when entering menus while on an expedition
- Titans will no longer respawn on missions after they are defeated. Example: if players defeat 2 out of 3 titans and then wipe on the third, the first two will not reappear when players respawn during a mission
- Server shutdown messages should now appear less often
- The ability to Quickplay into a Stronghold has been added back to the game
- Mouse button 4 is no longer bound to the back button for PC players
- Crashes that occurred while selecting certain conversation options when interacting with an NPC have been fixed
- Players should no longer get stuck at the end of the “Tomb of General Tarsis” mission
- Players should now run into less issues during Quickplay missions. Additional improvements to Quickplay will be coming in future updates
- Players should no longer get stuck behind fogwalls on missions or in strongholds as often
- Players should now receive credit for the “There Be Giants” challenge when they are downed and when the event is active
- Improved the audio when defeating creatures to provide better feedback
- Changed wording for server shutdown messaging to better indicate that it is just the players server shutting down, not the entire game server
- Players may now launch an expedition from anywhere within the launch bay and Fort Tarsis.
- PS4 led lights will now change based on the javelin being used
- It should now be harder for players to get stun locked by certain enemy compositions
- The values on max flight time inscriptions have been increased
- The appearance of the N7 vinyl on Legion of Dawn armor has been improved
- Haluk will now properly face players during certain dialogue scenes
- The message “Open the Cortex to track the legionnaire Challenges” will no longer pop up after completing the appropriate challenges
Strongholds
- Fixed an issue that would cause players to get stuck at the entrance to the sewers in the Temple of the Scar Stronghold
Creature Updates
- Titans: We have made several balance changes to all variations of Titans
- Reduced overall damage mitigation from 100% to between 70% and 75% depending on the damage type.
- Increased the time that weakpoints are exposed.
- Fixed an issue that prevented effects from applying and thus preventing combos.
- Increased the damage the Titan takes from weakpoint hits.
- Lesser Titan’s weakpoint’s have been changed to always be active.
- Improved the collision on the ring and seeking projectile attacks. This should make them easier to dodge.
- Decreased the radius of the seeking projectile attack.
- Decreased the damage done by the self-destruct ability.
Damage and Item Scaling Changes
- Adjusted the damage scaling of secondary damage sources. These now scale with Average Item Power. This will allow these damage sources to better scale in the Grandmaster Difficulties. This will increase the scaling of the following:
- Melee Damage
- Combo Damage
- Ultimate Damage
- Status Effects
- Item Procs (e.g. Proc from Yvenia’s Thunder)
Gameplay Bug Fixes
- The Ultimate ability bar will no longer appear full at the start of a mission when it isn’t actually full
- Weapon recoil will now stop once an exo is looking straight up
- Fixed a number of animation issues that could occur when the Colossus was using its shield
- It should no longer be possible for the Interceptor to become Frozen while starting up their ultimate
- Interceptor Aura damage will now deal the correct type of damage based on the active aura
- Players can no longer equip abilities from one javelin to another
- The Colossus can now use gear faster after being attacked by a heavy hit from enemies
- The Colossus can now shield charge through destructible objects such as explosive canisters or harvest nodes
- The Colossus now recovers faster after crashing into walls
Item Balance Updates
- Increased the base health of Wind Wall and Bulwark Point to provide better scaling in higher difficulties. The duration of these has been reduced to 20 seconds, down from 60 seconds
- Burst Mortar’s damage has been increased to 300, up from 145 and its cooldown has been reduced to 6 seconds, down from 10 seconds. Its description has also been fixed
- Flak Cannon’s damage has been increased to 42, up from 30
- Battle Cry’s description has been updated to explain that it also reduces the resistances of affected targets
- Wraith Strike’s damage has been increased to 250, up from 200 and it will now apply elemental effect to targets based on the active aura
- Note: Description text for Wraith Strike will be updated in 1.0.4.
Item Bug Fixes
- Wind Wall should no longer block or interfere with other player abilities
- Ranger Grenadier Component will now correctly lower the cooldown of grenade abilities
- Fixed an issue where certain weapons were not firing where the crosshairs were aimed
- The Ice Blast ability for the Storm javelin now has the primer icon correctly displayed
Inscription Bug Fixes
- The Thruster Delay Recovery inscription is now correctly applying a bonus
- The Overheat Delay Recovery inscription is now correctly applying a bonus
- The Weapon Reload Bonus inscription is now correctly applying a bonus
- Note: These will have non-updated text values until the next patch (1.0.4)
Masterwork Item Balance Updates
- Increased the base damage of the following Masterwork Weapons.
- Ralner’s Blaze
- Rolling Carnage
- Cycle of Pain
- The Last Stand
- Glorious Result
- Insult and Injury
- Sentinel Vengeance
- Gnosta’s Balm
- Vassa’s Surprise
- Soothing Touch
- Renewed Courage
- Artinia’s Gambit
Masterwork Item Bug Fixes
- Ralner’s Blaze - Will no longer roll with incorrect inscriptions
- Ablative Shielding now provides the proper boost in shield and armor
- Badge of Devastation will now generate more ultimate charge when triggered
- It should no longer be possible to stack the effect from Gunslinger’s Mark more than once
In addition to the above updates, we wanted to let you know of some other known issues that the team is working on fixing:
- When loading into the game for the first time after a patch the Shields and Armor on a javelin will be incorrect. The first time a player enters and exits Freeplay or any other activity the issue will fix itself.
- Players are not receiving their level 20 Match Consumables. Players were granted item blueprints instead of the recipes when they hit this level previously.
- Some players may experience audio crackling while in Fort Tarsis.
- There may be some instances where players are unable to quit out of a Quickplay mission through the map UI.
- A number challenges may not be tracking properly, such as the objectives under the “Legendary Freelancer” challenge.
- Some players may encounter a bug where they are unable to interact with any objects or players.
- Visual effects on javelin thrusters are not functioning properly while stormy weather is present in game.
- Inactivity messages may not be able to be dismissed after a player returns from being away.
- There are a number of Origin error messages that some PC players may encounter, including Origin showing that it is offline when it actually online and that the friends list is accessible when in offline mode.
- The UI may not display events for some players when an event has spawned nearby in Freeplay.
- There is a bug where armor pips can change in between activities. This is both a display and gameplay issue.
Loneken- Patient contaminé
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Re: Anthem un peu, beaucoup, à la folie, pas du tout ???
Pinaise la liste!
Perso je continue mon bonhomme de chemin tranquille, j’ai pas eu le telps de jouer cette semaine je suis au level 10. J’ai avancé sur la quete des tombeaux, il ne l’en reste plus qu’un a ouvrir, celui qui necessite de de ressuciter quelqu’un. D’ailleurs la quete m’a permis de piger le fonctionnement des combo, que j’avais pas compris jusque là...
Le top c’est que comme j’y joue pas tous les jours, je prends toujours un gros kiff.
Perso je continue mon bonhomme de chemin tranquille, j’ai pas eu le telps de jouer cette semaine je suis au level 10. J’ai avancé sur la quete des tombeaux, il ne l’en reste plus qu’un a ouvrir, celui qui necessite de de ressuciter quelqu’un. D’ailleurs la quete m’a permis de piger le fonctionnement des combo, que j’avais pas compris jusque là...
Le top c’est que comme j’y joue pas tous les jours, je prends toujours un gros kiff.
Re: Anthem un peu, beaucoup, à la folie, pas du tout ???
Je viens de la finir en environ 30H, il y a quand même de super passage, il y a un travail fait sur les liens entre les persos, j'ai beaucoup aimé ce coté amical qui les lie tous. Ca tranche vraiment le hub avec le reste du monde, un encart paisible et familial qui contrebalance completement avec le coté sauvage du reste du monde.
Il a des défauts, comme des bugs ça et là mais je trouve qu'en 30H et pour ce type de jeu, on est clairement dans l'acceptable. On sent bien la montée en puissance de son perso.
Non franchement je l'ai vraiment trouvé cool ce jeu, je confirme donc la bonne surprise de mon coté
Il a des défauts, comme des bugs ça et là mais je trouve qu'en 30H et pour ce type de jeu, on est clairement dans l'acceptable. On sent bien la montée en puissance de son perso.
Non franchement je l'ai vraiment trouvé cool ce jeu, je confirme donc la bonne surprise de mon coté
Invité- Invité
Re: Anthem un peu, beaucoup, à la folie, pas du tout ???
Bon moi je suis bientôt au niveau 12, j'ai fait ma première forteresse hier, avec mon groupe on a fait un peu les foufou à un moment, on s'est tous fait dégommer par des tourelles . Depuis que j'ai compris le système de combo je prends un plaisir fou, d'autant que j'ai un combo assez sympa en ce moment qui se termine par une aura de glace. Très très pratique.
Donc je continue mon bonhomme de chemin, je n'ai pas beaucoup d'autres jeux à faire après Anthem donc je prends bien mon temps pour profiter un maximum.
Franchement pour qui, comme moi, n'a pas un temps infini pour jouer, c'est franchement bien. On peut faire de courtes sessions de 20-30 minutes.
Par contre, je me suis tapé un gros crash hier, en plein combo, freeze de la console et retour à l'écran d'accueil. Ca ne me l'avait jamais fait.
Truc sympa depuis la sortie du patch, la possibilité d'aller à la baie de lancement sans avoir besoin de marcher jusque là bas, on reste appuyé sur Y (sur one) et bim on décolle.
Donc je continue mon bonhomme de chemin, je n'ai pas beaucoup d'autres jeux à faire après Anthem donc je prends bien mon temps pour profiter un maximum.
Franchement pour qui, comme moi, n'a pas un temps infini pour jouer, c'est franchement bien. On peut faire de courtes sessions de 20-30 minutes.
Par contre, je me suis tapé un gros crash hier, en plein combo, freeze de la console et retour à l'écran d'accueil. Ca ne me l'avait jamais fait.
Truc sympa depuis la sortie du patch, la possibilité d'aller à la baie de lancement sans avoir besoin de marcher jusque là bas, on reste appuyé sur Y (sur one) et bim on décolle.
Re: Anthem un peu, beaucoup, à la folie, pas du tout ???
Ça y est, la v1.20 vient de paraître toute chaude sortie du four. Après Read Dead Online et Days Gone c'est Anthem qui vient renforcer son jeu.
Beaucoup de chose dans 4.19 go de polish :
Anthem Patch Notes 1.2.0 – May 29
Freeplay
Improved the compass to show collectible items as a question mark when you are near one.
Added a purple target icon to show an area where an enemy that is guaranteed to drop loot will appear. When the enemy appears, they will have a white target icon.
Added the ability to fast travel to different strider locations from the map while in freeplay.
Three Emerald Abyss Legendary Missions have been added.
Load screens now display lore regarding the location that you are loading into.
Added a simple UI for players to communicate non-verbally with each other and express themselves via emotes. This is accessed by pressing down on the D-Pad if using a controller, or B on a keyboard for PC.
General
Fixed an issue where the “Alt” key could not be correctly used in keybinding.
Creatures
Dominion Storm and Frost Brutes no longer have shields.
All Storm Javelins (Elementalists, Valkyries, etc) now regenerate their shields like other shielded creatures. When hovering they can be grounded with force or with fire status effects.
The Scar Hunter can now be grounded with fire status effects.
Improved the animation of the Scar Grenadier grenade throw to be more clear.
Javelin Changes
Looking away from interaction point while interacting no longer cancels the interaction.
Gear Changes
Interceptor
Base damage of Cluster Mine has been increased from 110 to 135
Base damage of Searching Glaive has been increased from 550 to 605
Base damage of Plasma Star has been increased from 110 to 210
Base damage of Wraith Strike has been increased from 250 to 315
Colossus
Base damage of Burst Mortar has been increased from 300 to 400
Base damage of Flak Cannon has been increased from 42 to 60
Base damage of Black Powder (Masterwork Flak Cannon) has been increased from 52.5 to 75
Ranger
Base damage of Blast Missile has been increased from 220 to 310
Based damage of Argo’s Mace (Masterwork Blast Missile) has been increased from 275 to 387.5
Storm
Base damage of Flame Burst has been increased from 150 to 260
Base damage of Venomous Blaze (Masterwork Flame Burst) has been increased from 225 to 390
Base damage of Arc Burst has been increased from 300/150 to 375/185
Bug Fixes General
Fixed a bug where multiple status effects applied to creatures were not able to be detonated for combos.
Inventory slot count at End of Expedition now matches the Forge and Vault
Cortex Menu - Various bugs with navigation and opening/closing the cortex have been fixed.
Cortex Menu - Fixed issues where some entries could not be ‘mark as read’ or would be become unread
New items gained from an expedition will now properly show the new item icon
Reduced frequency and intensity of several weapon muzzle flashes and gear effects.
Colossus Components “Reinforced Hull” and “Colossal Stock Augment” have had several issues with their text descriptions fixed.
Fixed an issue where the Javelin’s lower body would twist oddly when strafing and swapping weapons.
Resolved errors with the “Conductive Lattice” Interceptor Component not always providing correct stat bonuses.
The "Recommended Power" values were unintentionally reverted to their original values and have been fixed. The values should now read 425 for GM1, 575 for GM2, and 675 for GM3.
Strongholds
General – Fixed various issues where players could get stuck, get outside of the environment, and other art-related issues.
Heart of Rage - Fixed an issue where the Monitor’s glaive would rotate oddly during his final animation.
Heart of Rage – Fixed an issue where you couldn’t replay the Heart of Rage after selecting to play another mission at the end of expedition screen.
Heart of Rage – Fixed an issue where the door closed prematurely preventing players from progressing to the arena.
Heart of Rage – Fixed an issue where a player could be party gathered if hovering too close to the door of the second arena.
Heart of Rage – Fixed an issue where you would receive no loot if your entire party was downed during the final phase of the titan fight.
Heart of Rage – Fixed an issue where the Monitor encounter would break if too much damage was done before the final phase.
Sunken Cell – Fixed an issue where the Fury sometimes would collide with rotating pillar on entering the arena.
Sunken Cell - Fixed some issues where creatures were unable to path to the player correctly.
Sunken Cell – Fixed an issue where the flight suppression progress wasn’t showing for some members of a squad.
Sunken Cell – Fixed an issue where Ash Brutes would be able to move while frozen.
Sunken Cell – Fixed some issues with the Spanish voice over conversations.
Temple of Scar – Fixed an issue where the player could stand inside the shield bubble of the final boss.
Temple of Scar – Fixed an issue where the player could be knocked into a cage and trapped in the boss arena.
Temple of Scar – Fixed an issue where rejoining a session at the final boss arena would cause the player to spawn outside of the arena and then get party gathered into the arena.
Tyrant Mine – Fixed an issue where the icon would appear twice on the Expedition map.
Tyrant Mine – Fixed an issue with text missing on the objective.
Missions and Legendary Missions
General: Fixed an issue where the Legendary Missions did not unlock after completing Return to the Heart of Rage.
General: Fixed an issue where a player could launch a legendary mission that was no longer available on the schedule and would spawn in with no content.
General: Fixed an issue where Legendary Missions would be locked until the next mission was available if you started a mission and didn’t complete it.
Finding Old Friends – Legendary: Fixed an issue where disconnecting during the mission would cause the mission objectives to disappear and prevent the mission from progressing.
Finding Old Friends – Legendary: Fixed an issue where two objective markers were present at the same time.
Finding Old Friends (Original and Legendary): Fixed an issue where dying on the “Go to Strider” objective, the player would be respawned across the map.
Finding Old Friends: Fixed an issue where dialog wasn’t playing for some players in a squad.
Finding Old Friends: Added missing summary text in the Journal entry for completed mission.
Finding Old Friends – Legendary: Fixed an issue where players that did not bring both pieces of Ursix meat to gain entry to see Princess Zhim stopped the mission from progressing.
Fortress of Dawn: Fixed an issue where players were able to control their EXO during the cinematics.
Incursion (Original and Legendary): Fixed an issue with party gather after leaving the interior of the cave.
Incursion (Original and Legendary): Fixed an issue with multiple objective markers appearing.
Legion of Dawn: Added missing outcome text in the Journal entry for completed mission.
Lost Arcanist – Legendary: Fixed an issue where the objective marker was using an incorrect icon.
Rescue Haluk – Legendary: Fixed an issue where the mission didn’t progress until all party members arrived at the beginning location.
Rescue Haluk – Legendary: Fixed an issue where the move to the lower courtyard objective didn’t appear until all party members reached a specific point.
Rescue Haluk: Fixed an issue where the summary did not appear in the Journal after completing the mission.
Matthias Contract – Arcanist Runes: Fixed an issue where no enemies were spawning on the last objective.
Yarrow – Tempting Target: Fixed an issue where the objective marker was missing.
Yarrow – Imposter: Fixed an issue with the text in the Journal when this mission was completed.
Fort Tarsis
Fixed an issue where Forge UI appeared during cinematic for Crafting the Dawn Shield.
Clarified the objective text for building and equipping the Dawn Shield.
Fixed visual issues with the curtains at the entrance to the bar in Fort Tarsis.
Adjusted the conversation with Sev in the introduction to the Sunken Cell stronghold to reflect that you’ve spoken with Sev previously.
Environment
Fixed various issues where players could get stuck, get outside of the environment, and other art-related issues.
Freeplay/World Events
Fixed an issue where scar hatches would sometimes appear and be enabled to enter in the middle of a world event instead of at the end.
Reputation rewards – Fixed an issue where reputation points were not being awarded for the Freelancer in Need world event and added reputation points for discovering caves you can enter.
Fixed issues with the Arcanist Korox Study world event where dying and respawning was sometimes causing the world event to break and not be able to complete.
Ça tombe bien je voulais justement m'y remettre.... Tous les Javelins ont eu leur grosse dose de buff avec des dégâts largement renforcés. Merci à BioWare qui continu de peaufiner la bête...
Enjoy !
Beaucoup de chose dans 4.19 go de polish :
Anthem Patch Notes 1.2.0 – May 29
Freeplay
Improved the compass to show collectible items as a question mark when you are near one.
Added a purple target icon to show an area where an enemy that is guaranteed to drop loot will appear. When the enemy appears, they will have a white target icon.
Added the ability to fast travel to different strider locations from the map while in freeplay.
Three Emerald Abyss Legendary Missions have been added.
Load screens now display lore regarding the location that you are loading into.
Added a simple UI for players to communicate non-verbally with each other and express themselves via emotes. This is accessed by pressing down on the D-Pad if using a controller, or B on a keyboard for PC.
General
Fixed an issue where the “Alt” key could not be correctly used in keybinding.
Creatures
Dominion Storm and Frost Brutes no longer have shields.
All Storm Javelins (Elementalists, Valkyries, etc) now regenerate their shields like other shielded creatures. When hovering they can be grounded with force or with fire status effects.
The Scar Hunter can now be grounded with fire status effects.
Improved the animation of the Scar Grenadier grenade throw to be more clear.
Javelin Changes
Looking away from interaction point while interacting no longer cancels the interaction.
Gear Changes
Interceptor
Base damage of Cluster Mine has been increased from 110 to 135
Base damage of Searching Glaive has been increased from 550 to 605
Base damage of Plasma Star has been increased from 110 to 210
Base damage of Wraith Strike has been increased from 250 to 315
Colossus
Base damage of Burst Mortar has been increased from 300 to 400
Base damage of Flak Cannon has been increased from 42 to 60
Base damage of Black Powder (Masterwork Flak Cannon) has been increased from 52.5 to 75
Ranger
Base damage of Blast Missile has been increased from 220 to 310
Based damage of Argo’s Mace (Masterwork Blast Missile) has been increased from 275 to 387.5
Storm
Base damage of Flame Burst has been increased from 150 to 260
Base damage of Venomous Blaze (Masterwork Flame Burst) has been increased from 225 to 390
Base damage of Arc Burst has been increased from 300/150 to 375/185
Bug Fixes General
Fixed a bug where multiple status effects applied to creatures were not able to be detonated for combos.
Inventory slot count at End of Expedition now matches the Forge and Vault
Cortex Menu - Various bugs with navigation and opening/closing the cortex have been fixed.
Cortex Menu - Fixed issues where some entries could not be ‘mark as read’ or would be become unread
New items gained from an expedition will now properly show the new item icon
Reduced frequency and intensity of several weapon muzzle flashes and gear effects.
Colossus Components “Reinforced Hull” and “Colossal Stock Augment” have had several issues with their text descriptions fixed.
Fixed an issue where the Javelin’s lower body would twist oddly when strafing and swapping weapons.
Resolved errors with the “Conductive Lattice” Interceptor Component not always providing correct stat bonuses.
The "Recommended Power" values were unintentionally reverted to their original values and have been fixed. The values should now read 425 for GM1, 575 for GM2, and 675 for GM3.
Strongholds
General – Fixed various issues where players could get stuck, get outside of the environment, and other art-related issues.
Heart of Rage - Fixed an issue where the Monitor’s glaive would rotate oddly during his final animation.
Heart of Rage – Fixed an issue where you couldn’t replay the Heart of Rage after selecting to play another mission at the end of expedition screen.
Heart of Rage – Fixed an issue where the door closed prematurely preventing players from progressing to the arena.
Heart of Rage – Fixed an issue where a player could be party gathered if hovering too close to the door of the second arena.
Heart of Rage – Fixed an issue where you would receive no loot if your entire party was downed during the final phase of the titan fight.
Heart of Rage – Fixed an issue where the Monitor encounter would break if too much damage was done before the final phase.
Sunken Cell – Fixed an issue where the Fury sometimes would collide with rotating pillar on entering the arena.
Sunken Cell - Fixed some issues where creatures were unable to path to the player correctly.
Sunken Cell – Fixed an issue where the flight suppression progress wasn’t showing for some members of a squad.
Sunken Cell – Fixed an issue where Ash Brutes would be able to move while frozen.
Sunken Cell – Fixed some issues with the Spanish voice over conversations.
Temple of Scar – Fixed an issue where the player could stand inside the shield bubble of the final boss.
Temple of Scar – Fixed an issue where the player could be knocked into a cage and trapped in the boss arena.
Temple of Scar – Fixed an issue where rejoining a session at the final boss arena would cause the player to spawn outside of the arena and then get party gathered into the arena.
Tyrant Mine – Fixed an issue where the icon would appear twice on the Expedition map.
Tyrant Mine – Fixed an issue with text missing on the objective.
Missions and Legendary Missions
General: Fixed an issue where the Legendary Missions did not unlock after completing Return to the Heart of Rage.
General: Fixed an issue where a player could launch a legendary mission that was no longer available on the schedule and would spawn in with no content.
General: Fixed an issue where Legendary Missions would be locked until the next mission was available if you started a mission and didn’t complete it.
Finding Old Friends – Legendary: Fixed an issue where disconnecting during the mission would cause the mission objectives to disappear and prevent the mission from progressing.
Finding Old Friends – Legendary: Fixed an issue where two objective markers were present at the same time.
Finding Old Friends (Original and Legendary): Fixed an issue where dying on the “Go to Strider” objective, the player would be respawned across the map.
Finding Old Friends: Fixed an issue where dialog wasn’t playing for some players in a squad.
Finding Old Friends: Added missing summary text in the Journal entry for completed mission.
Finding Old Friends – Legendary: Fixed an issue where players that did not bring both pieces of Ursix meat to gain entry to see Princess Zhim stopped the mission from progressing.
Fortress of Dawn: Fixed an issue where players were able to control their EXO during the cinematics.
Incursion (Original and Legendary): Fixed an issue with party gather after leaving the interior of the cave.
Incursion (Original and Legendary): Fixed an issue with multiple objective markers appearing.
Legion of Dawn: Added missing outcome text in the Journal entry for completed mission.
Lost Arcanist – Legendary: Fixed an issue where the objective marker was using an incorrect icon.
Rescue Haluk – Legendary: Fixed an issue where the mission didn’t progress until all party members arrived at the beginning location.
Rescue Haluk – Legendary: Fixed an issue where the move to the lower courtyard objective didn’t appear until all party members reached a specific point.
Rescue Haluk: Fixed an issue where the summary did not appear in the Journal after completing the mission.
Matthias Contract – Arcanist Runes: Fixed an issue where no enemies were spawning on the last objective.
Yarrow – Tempting Target: Fixed an issue where the objective marker was missing.
Yarrow – Imposter: Fixed an issue with the text in the Journal when this mission was completed.
Fort Tarsis
Fixed an issue where Forge UI appeared during cinematic for Crafting the Dawn Shield.
Clarified the objective text for building and equipping the Dawn Shield.
Fixed visual issues with the curtains at the entrance to the bar in Fort Tarsis.
Adjusted the conversation with Sev in the introduction to the Sunken Cell stronghold to reflect that you’ve spoken with Sev previously.
Environment
Fixed various issues where players could get stuck, get outside of the environment, and other art-related issues.
Freeplay/World Events
Fixed an issue where scar hatches would sometimes appear and be enabled to enter in the middle of a world event instead of at the end.
Reputation rewards – Fixed an issue where reputation points were not being awarded for the Freelancer in Need world event and added reputation points for discovering caves you can enter.
Fixed issues with the Arcanist Korox Study world event where dying and respawning was sometimes causing the world event to break and not be able to complete.
Ça tombe bien je voulais justement m'y remettre.... Tous les Javelins ont eu leur grosse dose de buff avec des dégâts largement renforcés. Merci à BioWare qui continu de peaufiner la bête...
Enjoy !
Loneken- Patient contaminé
- Nombre de messages : 370
Age : 48
Localisation : St Lô
Date d'inscription : 15/12/2012
Re: Anthem un peu, beaucoup, à la folie, pas du tout ???
Dites moi, je me posais la question, vu qu'on approche de la toussaint et que le jeu est considéré comme mort.
Peut on parler d'une Crise Anthem?
Peut on parler d'une Crise Anthem?
Invité- Invité
Re: Anthem un peu, beaucoup, à la folie, pas du tout ???
Apparemment, EA serait ''retourné" sur le jeu afin de le repenser de A à Z.
https://www.gamekult.com/actualite/on-dit-dans-les-couloirs-qu-anthem-prepare-sa-renaissance-3050823115.html
J'ai vraiment été dégouté que le jeu se soit autant cassé la gueule. Personnellement, même si j'ai lâché par manque de joueurs, j'ai bc aimé le gameplay car super nerveux, tu te faisais pas chier 3 secondes durant les missions comme dans Destiny par exemple.
Si le EA n'avait pas foiré à ce point, je crois que j'y serais encore maintenant
https://www.gamekult.com/actualite/on-dit-dans-les-couloirs-qu-anthem-prepare-sa-renaissance-3050823115.html
J'ai vraiment été dégouté que le jeu se soit autant cassé la gueule. Personnellement, même si j'ai lâché par manque de joueurs, j'ai bc aimé le gameplay car super nerveux, tu te faisais pas chier 3 secondes durant les missions comme dans Destiny par exemple.
Si le EA n'avait pas foiré à ce point, je crois que j'y serais encore maintenant
Karuga- Patient incurable
- Nombre de messages : 1828
Age : 45
Localisation : Belgique
Date d'inscription : 29/04/2019
Re: Anthem un peu, beaucoup, à la folie, pas du tout ???
Karuga a écrit:Apparemment, EA serait ''retourné" sur le jeu afin de le repenser de A à Z.
https://www.gamekult.com/actualite/on-dit-dans-les-couloirs-qu-anthem-prepare-sa-renaissance-3050823115.html
J'ai vraiment été dégouté que le jeu se soit autant cassé la gueule. Personnellement, même si j'ai lâché par manque de joueurs, j'ai bc aimé le gameplay car super nerveux, tu te faisais pas chier 3 secondes durant les missions comme dans Destiny par exemple.
Si le EA n'avait pas foiré à ce point, je crois que j'y serais encore maintenant
Complètement, j’ai été dégouté.
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